Zašto je Alien: Covenant baš dobar film

recenzije filmova i serija

18.05.2017.

Zašto je Alien: Covenant baš dobar film

IgaBiva

Ovo je ozbiljan film!

Konačno se i to desilo - Alien: Covenant stigao je u ovdašnje bioskope. Mnogi su se pitali šta je Ridley Scott ovaj put spremio, jer pređašnji (2012) Prometheus baš i nije naišao na preveliko oduševljenje ljubitelja franšize (ako je uopšte i bilo bilo kakvog oduševljenja). Ali, odgledavši Alien: Covenant, film koji zapravo predstavlja nastavak Prometheus, može se reći da se Ridley baš potrudio, i da su sve rupe koje su fanovi Ripley osetili u pređašnjem delu, sada poprilično popunjene, te da ovaj novi film sasvim dobro paše uz "masterpeace-ove" žanra koje nam je Sigourni ostavila u amanet (dobro, bar AlienAliens, dok je Alien³ ipak znatno slabiji).

Meni se nekako zaista nameće pitanje - zašto je Alien: Covenant toliko bolji od Prometheus? I, nemam objašnjenje za to, osim da je ono bila jurnjava za novcem, a ovo "naknadna pamet". Ovaj film je, jednostavno, nesrazmerno puta bolji od Prometheus, da svako poređenje postaje suvišno. Autori, a pre svega Ridley, ovde su ponovo postigli onu klaustrofobičnu atmosferu jeze, tako dobro prikazanu u Alien, tako da se sasvim lepo mogu porediti "Covenant" i "Nostromo".  Kada se tome doda i da u novom filmu postoje i oni akcioni elementi koji su učinili da i Aliens bude to što jeste, dolazimo do sasvim logičnog sleda događaja po kome je Ridley napravio "gemišt" prvog i drugog filma franšize, što je i više nego dovoljno da Alien: Covenant zasluži sva priznanja kojima se ponosi "Alien" franšiza.

Naravno, ostaje nam da vidimo kako će se stvari dalje razvijati - u sledećim filmovima, koji treba da podmire periode između događaja opisanih ovde i onih u originalnom Alien. Oni koji vole da cepidlače, mogli bi možda da prigovore što ne postoji malo više scenarističkih "logičnosti" kada je reč o "vremenskim razmacima" između poslednja dva filma i onih sa Sigourni. Tu, pre svega, mislim na "tehnološku" koncepciju filma snimljenog 1979. godine, čija se radnja hronološki dešava stotinjak godina nakon događaja opisanih u ovim filmovima u kojima je glavni lik Michael Fassbender, a snimljenih skoro četrdesetak godina kasnije.

Sve u svemu, put pod noge i gledajte ovaj film na velikom platnu. Vredi! S nestrpljenjem očekujemo sledeći Alien film...

P.S. Ovo je treća blokbasterska premijera u petom mesecu. Od tri, dve imaju zaista velike ocene - ovaj film i Guardians of the Galaxy Vol. 2. Podbacio je samo King Arthur: Legend of the Sword. Šta to može da govori - da Holivud i dalje može da napravi baš dobar film, ali da baš uvek to i ne želi. U čemu je stvar?